Alla inlägg under augusti 2008

Av Åsa - 9 augusti 2008 09:45

På marsvins fronten så har jag äntligen satt ut några skinny/lakelands till salu, man kan ju inte spara alla fast de är så fina.

Finns på hemsidans till salu sida.

Sedan är skinny honorna Juvliga Julia  och Izkalla Ina rejält dräktiga.

De bor tillsammans och pinnar runt med jätte magar!

Bebisarna beräknas kika ut tidigast runt 15/8 men kan ju bli lite tidigare eller senare med, men alltför länge ska man inte behöva fundera vad det finns i de fina magarna.

Pappa till de väntade kullarna är Kånrad Kanel.

Vill ju få in lite mer choklad färg på mina skinnysar och gärna någon choklad himalaya får kika ut min absoluta favoritfärg.

Men att bara ha skinnysar/lakelands i den färgen vore ju tråkigt det med , charmen ligger i att ha lite olika färger i burarna tycker jag

Av Åsa - 9 augusti 2008 09:42

I dag så blir det inte många knop.

Lite marsvinspyssel , de är ju så underbara de små fyrbenta och sedan mest vila/ta det lugnt.

Te av olika sorter kommer att slinka ner i magen och honung i som ska lindra den lite ömma halsen.

Mitt lördags godis har jag redan köpt så R får åka ner med barnen och inköpa det och mat.

Av Åsa - 9 augusti 2008 09:28

Känner fortfarande av mer ont i kroppen och så krånglar det högra knät.Värker och knasar sig.Men det har jag haft problem med sedan tidigare, bara värre just nu.

Har i allafall kommmit fram till att mina planer om att köpa slalomutsrutning till vintern kan läggas på is.

Varken jag eller Ronnie tror att jag (pga min värk/stelhet) skulle fixa att susa ner för backarna som jag sett fram emot, nu när barnen kan åka också.Det blir nog R som får inhandla utrustning och jag får väl sola näsan eller stanna hemma...

När man inser sådant blir man lite ledsen och hoppas att värken ska ordna sig till det bättre,fast man klarar sig ju utan slalom med, var mest att det kunde vara roligt att hela familjen kunde åka...

Sedan  har jag fått storstadsbaciller och blivit förkyld,snorar och har ont i halsen, det började i går och jag hoppas det inte blir värre utan motas bort av mina vanliga lantis baciller.

De borde väl inte vilja ha konkurrens av storstadisarna *skratt*.

Av Åsa - 8 augusti 2008 21:30

Torsdagen lämnade vi Stockholm och dagen spenderades på "Tom Titts" i Södertälje.

Finns ju massor av olika saker att göra där och trots att det var väldigt mycket folk, var ju köande dit med så är det så stort men flera våningar och en flertal "experiment" ute också så det känndes inte trångt eller så.

Efter flera timmar där så styrde vi kosan hemåt.

"Borta bra , men hemma bäst" är ju ett bra ordspråk.

Dessutom hade jag nog inte fysiskt klarat en dag till med utflykt.

Har för varje dag fått allt svårare att gå. Ont i/under fötterna, fotleder, knän, höfter och enormt stel.Ronnie tyckte jag såg ut att ha varit i behov av rullstol vid "Titts" besöket....

Även rygg/axlar , nacke ja man kan ju säga att hela jag haft värk .

Trots att jag inte gått så långt egentligen har suttit och vilat på alla ställen vi besökt!!

Gröna lunds dagen blev det en treo men då pga huvudvärk.

Får lätt det (huvudvärk) när det är en massa folk, prat, ljud från olika håll osv.Fast jag inte är/känner mig  stressad är det som min hjärna inte kan sortera intrycken eller nåt i den stilen....

Av Åsa - 8 augusti 2008 21:00

På onsdag kvällen när vi var nöjda med Gröna Lunds besöket så åkte vi båt därifrån till Slussen.

Av Åsa - 8 augusti 2008 19:56

På onsdagen var planerna främst att besöka Gröna Lund så vi hade på förhand beställt vackert väder och då blev det ju så *skratt*.

Vi började dock att besöka Aquaria med fina fiskar och härlig regnskog.

Väldigt trevligt ställe som vi även besökt tidigare.

Där åt vi också och hade fin utsikt över vattnet.

Sedan var det till barnens stora förtjusning dags för karusellerna.

Där hade vi även stämt möte med min kusin Anna.

I kön för att köpa åkband och biljetter hamnade vi bredvid artisten Dilba, som ju är sångerska men även var med i "Lets Dance" i våras.

Sedan var det dags för att köa, för det är ju det man gör den största delen av tiden, åkandet går ju fort!

Själv åkte jag bara "kärlekstunneln", den är ju högst ofarlig med mjuka svängar ...

Ronnie han åkte "kvasten" och "musen" med barnen och Anna.

Sedan blev det mer åkande för barnen och Anna som är riktiga karusell entusiaster.Synd dock bara detta med de långa köerna, som tar så mycket "av tiden".Barnen och kusin Anna åker tekopp.

Här åkte de tekoppar och till den var kön kort, vilket var ovanligt!

Här är det trappan till "lustiga huset" som provas på, Linnea i svart tröja, Lovisa i rosa och så Anna i svart längst ner.Inte den enklaste trappen att ta sig upp för...

Spökhuset fick dock senare ett beök av oss alla. När vi köpte biljetten så poängterades det att det var väääldigt läskigt, främst med tanke på Lovis 7 år , men jag sa att det visste vi.

När vi kom till biljett inlämningen för att ta oss in i huset så sa hon där att --Ni vet väl att det är väldigt läskigt och att ni inte kan få pengarna tillbaka (40kr), då sa jag att vi vet att det ska vara läskigt men det är inga problem och menar du att folk vill ha pengarna tillbaka , men så var det visst för folk tyckte det vara för läskigt!!

För Lovisa så förtydligade jag att det är vanliga männsikor som klätt ut sig till spöken och sånt och att de får lön för det precis som jag fast jag då för utförda sysslor som sjuksyrra.Det var hon helt med på och visst var det väl lite läskigt men jag tyckte mest det var små kul och inte alls särskilt hemskt.Barnen tyckte det var lite läskigt men ingen av dem var särskilt skrämda.Mest facinerade över att ljuset där inne gjorde att deras ljustmålade naglar blev lysande och alldeles i blå/vit nyans!

Så skulle jag krävt tillbaka pengarna (vilket man ju nu inte fick) så hade det varit mer för det inte alls var så läskigt som man skulle kunnna tro....

Det bästa för att få ut maximal skrämsel effekt är nog att man innan lär skrämma upp varann lite så man riktigt är i rätt stämning innan ....

Av Åsa - 8 augusti 2008 19:45

I tisdags åkte vi ner till huvudstaden och bodde på Globe hotell.

Dagarna spenderades på olika ställen och sevärdheter.Då vi kom ner regnade det fast det gjorde inte så mycket då vi planerat för inomhus aktiviteter, fjärilshuset och naturhistoriska museumet.

Fjärilshuset var trevligt och många fina fjärilar, dock ska det visst finnas minst 400st och så känndes det inte, men många satt kanske stilla någonstans och var trötta på besökare...

Efter att ha intagit mat där så blev det buss till naturhistoriska där främst skelett av dinosaurier och mammuten var viktigast att se.

Men fanns mycket annat bra också!

Lovisa tycker att mammut låter som om det skulle varit en mamma mammut och att det borde heta "papput" och " barnut" för de som var pappor och barn...

Efter några timmars vistelse på museumet så styrde vi stegen mot bussen och färd till tunnelbana och så den hem till hotellet.

Där vi såg på tv, badade och sov gott.

Av Åsa - 7 augusti 2008 18:49

Här har det varit tyst några dagar och det beror på att vi gästat vår huvudstad.

Nu är vi hemkomna och "borta bra , men hemma bäst" är ett bra ordspråk!

Vi har haft det toppen och även träffat kusin Anna som bor där vilket var väldigt roligt.Tycker så mycket om henne och Lovis som annars är väldigt "mammig" var plötsligt inte det utan "Annig" istället och ville vara med min kusin.

Skriver mer i morgon om våra dagar , nu är jag ganska trött men vill i allafall runt och läsa  lite vad ni andra haft för er !